Nyheter

Ny Styrelse & vad händer i framtiden?

Hej!
I Lördags förmiddag hade föreningen sin allra första extrastämma som vi sedan följde upp med klättring på våran egna klättervägg på Räddningstjänsten.
På stämman beslutade vi hur föreningens styrelse skulle se ut resterande del av verksamhetsåret,resultatet blev följande:
Ordförande: Fredrik Lindgren
Kassör: Andreas Damberg
Sekreterare: Erik Sjöström
Ledamöter: Erik Lindstedt & Erik Larsson

Framtiden är något vi i styrelsen har funderat mycket på och många idéer är i rullning och förhoppningsvis kan vi genomföra dem innan nyår.
Ett av de projekt vi jobbar med är våran klättervägg på Räddningstjänsten.
Några av de planer vi har är att bygga ett överhäng på ena delen av väggen, montera dit två stycken repblock för att underlätta bemanningen vid grupper, bygga in bultar för led-klättring & investera i nya grepp för att kunna bygga fler leder.

Några av de långsiktiga mål vi har är att hitta en ny lokal där vi är själva och vi kan bestämma själv när vi har grupper, evenemang med mera.
Ett annat projekt vi funderar på att göra är en tävling under sommartid där man klättrar utan säkring ovanför vatten, även kallat för “Deep water soloing” eller DWS. Ett projekt som kräver mycket planering och många huvuden och händer för att kunna genomföras.

Är du intresserad av att hjälpa oss i styrelsen att föra föreningen framåt så mottager vi eran hjälp med öppna famnar. Har du övriga idéer som du tycker föreningen ska genomföra, prata antigen med någon ledare eller så skickar du ett mail eller sms till någon av oss i styrelsen.
Uppgifter hittar du på www.hukk.se/kontakt

Med vänliga hälsningar
Hudiksvalls Klätterklubbs Styrelse




Extra årsmöte 28/9-19

Hej!

Här kommer en påminnelse om det extra åramötet vi kommer ha den 28/9-19. Platsen är Räddningstjänstens gymnastiksal och mötet börjar 10.00. Efter mötet så kommer vi klättra och diskutera framtida projekt och visioner.

Dagordningen för mötet är:

1 . Öppnande av mötet 2. Val av mötesordförande
3. Val av mötets sekreterare
4. Val av justeringsmän tillika rösträknare
5. Dagordning
5.1 Tillägg eller ändringar
5.2 Godkännande av dagordning
6. Mötesfrågor enligt dagordning
6.1 Fastställande av röstlängd
6.2 Godkännande av utlysning av mötet
6.3 Val av ny ordförande för resterande del av verksamhetsåret
6.4 val av en ledamot för resterande del av verksamhetsåret
6.5 Val av en ledamot för resterande del av verksamhetsåret + ett år
6.6 val av suppleant för resterande del av verksamhetsåret
7. Övriga frågor
8. Mötet avslutat

Med vänlig hälsning
Fredrik via styrelsen i Hudiksvalls Klätterklubb

Hösten tider och kallelse extrastämma

Nu har höstterminen äntligen börjat och tiderna är
Tisdagar 18:15-19:45 vuxna, 16+
Onsdagar 17:45-19:00 Barngrupp 1, 7-10 år(fullbokad)
Onsdagar 18:45-20:00 Barngrupp 2, 7-10 år
Torsdagar 18:15-19:45 Ungdomar 11-15 år
Söndagar 10-13 drop-in, öppet för alla
Du bokar din plats på sidan aktivititer och kan se kalendern här

Kallelse extrastämma

Styrelsen för Hudiksvall klätterklubb kallar till extrastämma kl 10.00 den 28/9 2019 i hallen vid Räddningstjänsten då vi önskar omfördela rollerna i styrelsen. Vi kommer också att presentera och diskutera arbetet med att skaffa en egen lokal och arbetet med att bygga en större klättervägg. Efter mötet finns tid att umgås och klättra till kl 13.

Bakgrund

För att stärka föreningens ekonomiska arbete har vi som förslag att Andreas Damberg byter roll till kassör och överlämnar rollen som ordförande till Fredrik Lindgren. Andreas är egenföretagare med erfarenhet av bokföring och den som arbetat med att söka ekonomiska bidrag och har arbetat både som ordföranden och haft stora delar av det ekonomiska arbetet. Fredrik som är sekreterare har parallellt lett den praktiska verksamheten som ledare för både barn- och ungdomsgruppen. Vi önskar därför omstrukturera styrelsen så Andreas tar över det ekonomiska arbetet med bidrag, bokföring och medlemsavgifter och Fredrik kan fokusera på att driva verksamheten. Vi föreslår också att nuvarande suppleant Erik Sjöström väljs in som ledamot för att ta över som sekreterare och att Eskil Ceder väljs som suppleant.

Höstterminen 2019

Hej alla glada klättrare!

Hoppas eran semester/sommarlov har varit fantastik med mycket klättring och värme. Hösten börjar sakta men säkert krypa in runt hörnet vilket innebär att det är dags att återgå till jobb,skola och inomhusklättring!
Anmälan för höstens aktiviteter är öppen och den hittar ni under “aktiviteter” här på hemsidan(ligger en länk i slutet av nyhetsbrevet).

HT2019 kommer se ut på följande vis:

Tisdagar: Vuxenklättring, 18.15 – 19.45
Onsdagar: Barnklättring, 17.45 – 19.00
Torsdagar: Ungdomsklättring, 18.15 – 19.45

All info gällande aktiviteterna hittar ni i anmälningsformuläret.

Ledare/funktionärer sökes!!!
Har du grönt kort eller vill du kanske ha? Eller är du allmänt intresserad av att hjälpa till under HT2019? Hör av er!
Vi saknar även för tillfället en ledare till barngruppen som kan hålla i aktiviteten, ta närvaro hjälpa till med selar och skor etc. låter det intressant så är du hjärtligt välkommen att höra av dig(kontakt formulär hittar du längst ned).

Nytt för i år är att vi ska försöka få till en lista där man kan fylla i om man kan hjälpa till att säkra under aktiviteterna, om den blir online via hemsidan eller om det blir en rent fysisk lapp som hänger vid klätterväggen det återstår att se. Det beror lite på vad ni medlemmar tycker.

Har ni nå fler övriga frågor gällande föreningen så hittar ni kontaktformulär på hemsidan.
Ha en fortsatt trevlig sommar/höst så ses vi på klätterväggen!

Kontakt:
Namn: Fredrik Lindgren
Telefon: 070-360 33 64
E-post: sekreterare@hukk.se

Länk till anmälan:
https://hukk.se/aktiviteter/

Barnklättring 29/5-19

Hej hukkers!
jag vill bara meddela att terminens sista barnklättring kommer bli inomhus på Räddningstjänsten som vanligt då fortfarande klippan är blöt efter helgen och veckans väder.

Sen vill jag säga att anmälan inför höstens klättring kommer publiceras på hemsidan inom en snar framtid, så håll utkik.

Mvh Fredrik

Betalinfo grupper och topprepskurs

Hej! Nu har vi äntligen fått igång vårt nya medlemssystem som sköter anmälningar och betalningar.

Ni ser kommande aktiviteter och kan anmäla er och betala via https://hukk.se/aktiviteter/

Topprepskurs

I april håller vi två kurser där du får lära dig att säkra och ta grönt kort. Vi ser gärna att fler föräldrar går denna kurs så vi kan få lite hjälp till barngrupperna, speciellt nu när vi har fyra rep att bemanna. Säkringsförfarandet är lika inom- som utomhus så du kommer även kunna säkra på topprep utomhus.

13-14/4 kl 9-12
27-28/4 kl 9-12

Pris
Ej medlem 600kr
Medlem 500kr (bli medlem först)
För funktionärer i vårens grupper 300kr (Kontakta Andreas eller Fredrik för rabattkod)

Anmälan och info:
https://hukk.se/aktiviteter/

Viktig info om Barnklättring VT2019

Hallå!

När vi startade Barnklättringen VT2019 så beslutade vi att begränsa antalet platser då det blev mycket väntetid för de som skulle klättra. Om du inte anmält dig så måste du göra det via mail till: sekreterare@hukk.se
Bara för att du var med under HT2018 så garanterar det inte att du har en plats.
Det finns för tillfället 5st platser kvar, det är först till kvarn som gäller.
Är det så att det är fler som anmäler sig så kommer vi givetvis försöka starta en till barngrupp. Tiderna i hallen är begränsade men vi ska försöka lösa det så gott vi kan.

Mvh Fredrik

Inställd barnklättring 27/3

God kväll!

Jag har gjort mitt bästa men har tyvärr misslyckas med att hitta en person som kan hålla barnklättringen imorgon 27/3 då jag är bortrest.

Som kompensation så är ni hjärtligt välkomna på lördag 30/3 mellan 10.00-12.00 istället.

Mvh Fredrik